måndag 16 september 2013

Spännband och expanderlina

Is it a bird? Is it a plane? ...nope... it's a Snigel.

En flygande sådan. Mitt i natten.

Vaknade till av att Snigel rörde på sig. Ser i ögonvrån det svarta lilla lurvet. Sen försvinner det svarta lilla lurvet ur ögonvrån och jag ser bara något svart som formligen flyger över sängen i en vid båge och landar på golvet. Alltjämt viftandes på hela sig själv.

Hur i hela fridens något så litet kan ta ett sådant skutt går över mitt förstånd. Varför hon gjorde det kan jag nog endast tillskriva hennes evinnerliga myror i brallan och det faktum att jag råkade låta dem titta på jackass på TV igår. Att jag aldrig lär mig. Någonsin.

Tilläggas bör att jag har en 160 säng. Där snigel sover i motsatt hörn mot det hon landade i.

Men nu är jag förberedd. Har skruvat fast en redig krok med karbinhake i sänggaveln så i natt sover hon med spännband och expanderlina. Så det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar