tisdag 3 september 2013

Definitionen av nörderi

Jag är en nörd ut i fingerspetsarna. En äkta nörd. Speciellt när det gäller mina fritids intressen. Då går nörderiet på högvarv. Och det har väl inte gått någon förbi att det jag nördar mest är hunderiet och för tillfället mer specifikt agility. Andra saker jag nördar är organisation (ja mamma, det är faktiskt sant!), då närmare bestämt roliga saker som går att orrda i mappar, pärmar, anteckningsblock o.s.v. Kan man dessutom skriva fina etiketter och använda en rosa penna nånstans så är jag i himmelriket. Tänk er sen scenariot där man kan kombinera allt mitt nörderi - på en och samma gång. Det vore liksom som julafton, födelsedag och alla årets namnsdagar på en gång. Tänk sedan att jag inte vore den enda med detta mystifistiska nörderi. Då tar mina superlativ slut för hur bra skit en viss Fröken T är.

Jag har sedan innan en så kallad träningspärm... men jag har inte kommit så mycket längre än ett fint index (där jag såklart fick använda min rosa penna), samt lite kursplaner från tidigare kurser. Mycket låg nörderifaktor. Mycket låg. Roliga agilitybanor jag hittat ligger sparade på mobilen. Ganska så opraktiskt. Och ganska så onördigt.

Men idag visade Fröken T att hon är precis exakt lika nördig som jag är... på alla fronter. Dessutom är hon betydligt mer omtänksam, finurlig och helt enkelt alldeles fantastiskt mycket bäst! Hon hade nämligen med sig något till agilityträningen idag. Något alldeles fantastiskt! Jag vet att jag efter träningen i söndags sa att det var hennes tur att fixa banskiss inför nästa träning... men jag hade faktiskt inte kunnat tro att hon skulle ta det så himla bokstavligt!

Men visst! Titta vad vi fick! En alldeles egen agilitypärm... med försättsblad, register och allra bäst av allt: banskisser.... banskisser i MÄNGDER! Det finns inte nog med dagar på året för att hinna köra igenom dessa.... och tur är väl det för vi har tänkt köra på i många år!

Här har vi definitionen av nörderi. Och de är alldeles fantastiskt! Det bara kliar i fingrarna och rycker i benen att beta av bana efter bana.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar