söndag 1 september 2013

Snigelparty! (eller "hur många gånger kan man skriva "fantastisk" i ett inlägg?")

Jag har fantastiska vänner. Det är nog allt jag kan säga. Fantastiska. Och turligt nog är två av dessa fantastiska vänner LakritsSnigelns gudföräldrar (ja, hurså? Alla hundar behöver egna gudföräldrar, så är det faktiskt). Dessa två underbart härliga, tokgoa och hjärtevärmande tokiga vännerna överraskade mig med en puppyshower ikväll. Som blivande gudföräldrar till en LakritsSnigel ingår tydligen detta fantastiska tilltag i deras arbetsbeskrivning. Summan av det hela är att jag klev in i deras hem i tron att vi bara skulle sadla på vovvarna och ge oss ut på kvällspromenad. Men så var visst inte fallet. Istället möttes jag av tända ljus, vackra blommor på bordet, den mest fantastiska gigantiska prinsessöta hundkorg jag nånsin sett - full med valppryttlar samt underbara hembakade (de räknas faktiskt som hembakade om man köper bak-mixen själv) muffins med Snigelns namn på. Blev rörd till tårar och har ännu inte riktigt kunnat smälta denna fantastiska present och omtanke. Ni är underbara <3

(Det mes fantastiska var nog att presenten även innehöll en skurhink, torky papper, våtservetter, rosa (!!) rengöringsmedel, diskborste samt soppåsar och bajspåsar i mängder. Vad ja ska ha det till förstår jag väl däremot egentligen inte. LakritsSnigeln levereras väl såklart rumsren och färdiguppfostrad? Gör inte alla hundar det?)





Lussekatten ingick visst inte... 





2 kommentarer:

  1. Nemen gud så underbara gudföräldrar <3
    LakritsSnigel kommer bli så bortskämd när hon får komma hem till dig och Önska :)

    SvaraRadera
  2. Så herlige venner du har. Lycka kommer til å kose seg med alle de fine tingene :)

    SvaraRadera