måndag 9 september 2013

Man skulle ju faktiskt kunna tycka att jag borde veta bättre

Sen Snigel var ungefär 4 veckor gammal har jag fått se bilder och filmer från uppfödaren som visar hur tokig, och då menar jag verkligen tokig, hon är i crocstofflor. Filmer där man ser hur en tofflar skuttar över gräsmattan med ett litet svart ludd under sulan och bilder på tofflor som haft lagom storlek för Snigel att krypa in i och bygga bo samtidigt som hon gnager frenetiskt på ena kanten. 

Så man skulle ju faktiskt kunna tycka att jag borde veta bättre. Man skulle kunna tycka det. Men nu är det alltså femte gången jag går ut för att kissa Snigeln och i all hast slänger på mig mina crocs. Precis som att det faktiskt skulle fungera att få snigel att göra det hon ska. Precis som att jag faktiskt skulle kunna få ha mina fötter i fred. Precis som att Snigel INTE skulle placera sig på ovansidan av toffeln samtidigt som hon tar ett stadigt tag i ovansidan av toffeln  min vad och ruskar om ordentligt för att verkligen se till så att hon sitter stadigt inför vad hon förväntar sig blir jordens åktur. När jag med ett illvrål  leende skalat av henne från den ena tofflan så hinner hon inom loppet av en millisekund kasta sig över den andra och upprepa samma procedur. Om och om och om igen. Tills jag fiskar upp det vassa luddet under armen, går in och byter skor, går ut igen där hon omgående sätter sig och kissar. 



Bilden är tagen av hennes uppfödare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar