torsdag 12 september 2013

Snigelspår

Det slog mig precis att jag inte har torkat ett enda snigelspår sedan i söndags. Det betyder alltså hela fyra snigelspårsfria dagar. På min 8 veckors valp. Mycket märkligt.

Anledningen till att det slog mig var det faktum att jag lämnade rummet med den sovande Snigeln. Hör hur hon vaknar efter en stund men har händerna fulla och hinner inte kuta ut i vardagsrummet och håva in henne innan jag hör hur hon jämfotaskuttar under soffan. Skyndar mig och noterar snabbt att fröken redan snigelspårat någonstans. Men var? Letar och letar... och när det inte hjälper så börjar jag istället dra fötterna längs med golvet i hopp om att använda mina bomullssockor som uppsugningsredskap istället (du ser mamma jag tänker faktiskt på parketten!). Men 48 kvadratmeter senare är mina sockar fortfarande torra. Och jag har fortfarande inte torkat ett enda snigelspår sedan i söndags! *klappar mig själv på axeln över hur duktig jag är på att få valpen rumsren*

Jag nådde visserligen inte in under soffan med fötterna... men under soffan vore ju ett väldans dåligt ställe att lämna snigelspår på tycker jag för där kan man ju inte torka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar