söndag 22 september 2013

Att stjälpa till

Som sista kvällsaktivitet för Lus tänkte jag att vi skulle damma av hennes gamla paradnummer att "städa" eftersom hon brukar tycka att det är så himlans kul. Snigel låg och sov under bordet så jag tänkte liksom att det var ett bra tillfälle att passa på. Lus började plocka och städa bort leksaker för glatta livet,samtidigt som jag ser hur varje leksak Lus lägger i korgen snabbt som en oljad blixt i korsdrag försvinner in under soffan. Konkluderar snabbt att Snigel inte längre sover under soffbordet. Tydligen lyckas jag konkludera detta snabbare än Lus som tittar mycket förvirrat, besviket och storögt på den alltjämt minskande leksakshögen och skyndar sig lite extra med att plocka upp leksaker för att fylla på det svarta leksakshålet.

Världens roligaste lek tjoar Snigel och slänger sig över leksakerna med ett tigervrål och sliter dem ur munnen på Lus innan hon ens hunnit släppa dem och samlar på kort tid in en alldeles egen hög med leksaker.

Här måste jag faktiskt ge poäng till Lus som ganska så envist försökte bevara någon form av ordning och reda och fokusera på sin uppgift... i ca. 23 sekunder.

Gav tjejerna en paus och försökte mig sedan på det igen, och ja... ni ser ju hur bra det gick!

Det här bekräftar bara min teori att Sniglar är precis lika bra som illrar på att stjälpa till.



                

Om klippet precis som vanligt skulle krångla kan man även se det här. Utifall att. Men bara om man vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar