torsdag 19 januari 2012

Trångt i sängen och kärt barn har väldigt många namn

Hur gick det här till? För en stund sedan skulle jag krypa ner i sängen och det första som händer är att jag får en tuggpinne mellan tårna, därefter känner jag något knöligt under rumpan. Reser på mig och lyfter på täcket - jo men självklart! Efter knappt en vecka som hundägare kan jag efter en snabb inventering räkna följande föremål som nya sängkompisar:

1 Önska (såklart!)
4 små tuggpinnar
2 tuggpinnar med torkad kyckling runt
1 torkad vomburgare (ynk! den skulle absolut inte in i sovrummet!)
1 tuggsko
1 tuggboll
1 rosa fluffig kanin
1 rosa dinosaurie
1 rosa boll
1 röd boll
1 skramlande flodhäst
1 tigermönstrat leksaksben
1 liten snuttefilt
1 stor snuttefilt

Må hända att vi har en 1,40 m säng men det börjar faktiskt bli lite trångt här!

En annan fundering jag har är det här med smeknamn och att kärt barn har många namn... 
Efter ca 6 dagar hos mig har Önska fått följande mellan namn:

Pluttefian
Pluttan
Loppan
Loppelus
Fialisa
Fialotta
Loppaliten
Sötrumpa
Sötunge
Skitfia
Lilltös
Lilllusen
Lilloppan
Önsk
Önsket
Älsklingstösen
Tösen
Tjejjan
Tjejjen
Busfia
Busunge
Vinthunden
Whippetwannabee
Valp
Vappis
Sötvapp
Tasselotta
Fröken långnos
Långsnoket
Pönsk
Pönsket
Busvapp
Pestfia
Gosfia




Och jag undrar VARFÖR hon inte kommer genast när jag ropar Önska? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar