lördag 28 januari 2012

LoppaLump!

Att lilla Önske Loppan och Ludde är bästaste kompisar (i alla fall enligt Önska) är väl ingen hemlighet... men riktigt så här söta har de inte varit förut!

Imorse hade de som vanligt ett fantastiskt busryck ihop.. Loppan var helgalen och tillslut sa Ludde ifrån genom att mycket försiktigt bita henne i kinden och hålla kvar, han bet inte hårt, bara höll (jag kontrollerade!), som att han ville säga "lugna ner dig!". Vilket hon också gjorde, varpå leken fortsatte, men i ett lugnare tempo.

Lite senare när jag skulle duscha höll jag på att kliva på en Ludde som tvärdäckat ovanpå brunnen i duschen. Fick väckt honom, varpå det tog 2 sekunder innan han väckt Önska, och båda två påbörjade operation ta sig in i duschen. Suck!

Att sedan försöka klä på sig mitt i ett hysteriskt busryck mellan en blöt iller och en blöt valp var spännande minst sagt!

Idag fick även Önska hälsa på Rocky för första gången. En minst sagt stor hund... eller en elefant enligt Önsket (han har ju inte päls som mammutarna!) - Hennes första fråga till stora Rocky var något i stil med "är du min pappa?" - överlycklig var hon i alla fall!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar