lördag 28 januari 2012

Min stackars Loppa!

Ja, just nu är det faktiskt synd om min lilla tös!
Idag hade vi en massa roligt planerat, bland annat en skogspromenad med 3 andra hundar och en massa lek och lite träning. Men det blev det inte så mycket av. Strax innan vi skulle åka ut till skogen gick jag och Önska ut i trädgården för en kissrunda och jag passade på att träna lite inkallning och sitt med henne. Hon hade så klart jätte kul och for runt som hon brukar, men satt fint på kommando, men plötsligt börjar hon lyfta på vänstertassen när hon sätter sig. Först skrattade jag åt henne, men sen anade jag oro då hon fortsatte att hålla upp tassen. Tar upp henne och ser att ena tån är böjd lite åt fel håll och hon har ont när man tar i den. Alldeles ynklig var hon när vi kom in. Det blev att åka till veterinären för att ta reda på om den var bruten, ur led eller något annat obehagligt. Hon haltade inte utan visade då bara att det gjorde ont när man tog i tassen.

Hos veterinären skötte tösen sig utmärkt. Viftade glatt på svansen och åt godis, och var bara liiite ledsen och ynklig då och då. Hon fick även röntgat tassen, utan lugnande... hon pep lite först, antagligen pga obehaget att bli fasthållen samt den läskigt brummande maskinen. Men sen gick det bra.

Veterinären kunde inte på bilden vara helt säker på om det var en del av benet i tån som var av elle rom det faktiskt är ett ligament som gått av och gör att tån vinklar utåt. Därför får loppan gå på smärtstillande och antiinflamatoriskt och komma på återbesök på tisdag så får vi se om något ändrats. Så nu ska hon hållas i lugn och ro. Lycka till säger jag bara!

För att trötta ut henne lite fick hon ändå följa med på skogspromenad, men då sittandes i en ryggsäck hela rundan och bara få gå runt lite när vi skulle åka hem.

Just nu sover lilltösen som en gris... och har gjort det de senaste 2,5 timmarna.

Älskade stackars lilla ÖnskeLoppan! Hoppas tassen snart blir frisk... det gör ont i hjärtat att se henne så ynklig!


Tass bilder.... Höger tass på bilden är den som har fått AJAJ





 

1 kommentar:

  1. AJAJ! Önskar Önska god bättring så fort som möjligt!

    M.T.

    SvaraRadera