fredag 1 april 2016

tasspekade på den tomma benburken

Nånstans runtom eftermiddagskrokarna i förra veckan sisådär ungefär så viftade Lushunden lite försynt med svansspetsen likt en luddig liten skorpion samtidigt som hon gastasspetade mig i höger öga och menande tasspekade på den tomma benburken med den andra tassen. Tomt. Påfyllning. Genast. Omedelbart bums. Förutsatt att du tänkte ha några möbler kvar när du kommer hem efter att olovligens åkt iväg på ärenden utan oss. Marsch!

Som synes lämnade hon mig med löjligt få val i ärendet. Inga val alls faktiskt om jag nu ska vara helt korrekt i mitt återberättande. Jag är nämligen märkligt förtjust i mina möbler. Lydig och beskedlig (och full av självbevarelsedrift) som jag är så surfade jag genast in på zooplus och beställde ett deciton tuggben och annat snaskaktigt under Lusens övervakande öga.

Idag kom paketet och vid närmare eftertanke kan jag ha råkat beställa två deciton. Vilket kan eller inte kan ha att göra med den vassa gasstassen som Lus raskt kraffsade till mig på överarmen med varje gång jag bara råkade lägga EN styck av något i varukorgen. Pik uppfattad liksom.

Två deciton alltså. Av typ allt. Möjligt och omöjligt i tugg och snaskväg. Så fort paketet kom hem blev jag genast förvisad in i sovrummet medelst tvång och hamnade bakom haspad dörr medan tjejerna glatt packade upp paketet. När jag väl lyckades lirka upp dörren och ta mig ut så var allt uppackat och nogsamt undanstoppat på en säker plats enligt tjejerna. Hur mycket som finns kvar nu? Tja jo, eh alltså. Varför Lushund är tjock? Tja jo eh, alltså. Varför vi alltid har slut på snask? Tja jo eh, alltså.

Nå ja.

Förutom det så kom vår beställning på 20 kg hundmat från foderboxen ikväll. Tjoho! 40 stycken 500 g korvar levererade till dörren. Vilken grej! Tyckte jag i ungefär 8 mikrosekunder tills jag insåg att jag behöver stycka upp skiten innan jag kan stuva in allt i frysen. Och innan jag kan stycka upp det för instuvning behöver det halvtina en sväng. Vilket innebär att jag nu spritt ut frysta foderkorvar över alla plana ytor ovanför golvhöjd i hela mitt hem (skapligt kallt i soffan just nu om ni undrar!).





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar