söndag 17 april 2016

Skitskyltar

Jag får nog ta och lägga ner den däringa framtida valpchecklistan faktiskt. Annars får jag ju inget alls gjort så ofta som jag måste revidera den liksom. Jag vet ju att man brukar säga att övning ger färdighet. Jag är högst medveten om det uttrycket. Men att det ska räcka med ett par minuters övning och en natts sömn för att hund liksom bara sådär helt plötsligt faktiskt kan saker den inte har kunnat innan? Det. Det är saker som faktiskt imponerar på mig. Och förvånar. Varenda gång.

I fredags tragglade vi följande skitskylt:

Sen bråkade vi lite med dessa skyltar också: 



Sen svor jag en sväng och suckade lite. Provade igen. Hade lite framgång. Kände mig lite optimistisk. Sen kom jag ihåg att skiten även ska kunna utföras på höger sida och då svor jag lite mer. Trampade på hund. Bad om ursäkt till hund. Trampade på hund igen. Vilket ledde till att hund bad mig fara till varmare breddgrader och vägrade träna nått mer. 

Idag åkte vi till klubben och tränade en sväng och ja. Att sova på saken gör tydligen underverk. I varje fall för hund. Matte kan tydligen inte räkna till tre. Oavsett om hon sovit på saken eller ej. 
Och det enda jag kunde tänka på under träningen var varför vi inte tränade agility istället. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar