lördag 9 april 2016

Det där som är fot

Jag och Fiskpinnen tragglar på med det här med fotgåendet och det häringa med att själv söka ingångar. Något som gått väldans mycket bakåt, lite framåt, en hel del åt sidan, skapligt mycket runt i cirklar för att sedan gå framåt igen. Just nu är vi inne i en period där det faktiskt går ganska så väldans mycket framåt. Såpass mycket att jag faktiskt börjat lägga på en liten fotsignal. Något som verkar leda till lite meningsskiljaktigheter.

- Fot!

- Eh mäh vaddå fot?

- Jamen fot, du vet det däringa du gör vid min vänstra sida typ.

- Skäller?

- Nej inte det, det andra. 

- Dra i kopplet?

- Nej, inte det heller. Det där som är fot. Vid min sida liksom.

- Vad ska jag göra med din fot tycker du då? Stå på den? Trampa på den?Och varför sitter din fot på din sida? Det känns väl lite opraktiskt? Behöver du inte den för att kunna gå? Och varför din fot förresten? Min fot är mycket finare. Dessutom luktar den inte illa heller. Min fot är faktiskt bättre. Den kan till exempel vinka! Kolla här ba! Vinketi vink! Sen kan den tasspeta dig i knäskålen. Kolla! Min fot kan även hoppa jämfota i cirklar ihop med min andra fot. Titta!

-  . . . 

- Alltså tycker jag att vi tar min fot. Det blir bäst så. Den är ju multifunktionell till skillnad från din som bara verkar vara ytterst felplacerad och ganska så äcklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar