fredag 10 januari 2014

Pausknapp - check!

Idag är en mycket häftig dag. Oerhört häftig. Fantastiskt häftig. Ja, till och med alldeles makalöst häftigt.

Idag har jag nämligen hittat pausknappen. På Snigel.

Jag vet inte hur, jag vet inte var, men jag har hittat den. Jag vet inte heller om jag någonsin kommer hitta den igen. Men det är av underordnad betydelse. Det viktiga är att jag hittade den idag.

Under veckan har vi tränat lite på att "stå". Inte mer än ett par korta pass och hittills har vi inte haft mer stadga än en tredjedels millisekund ungefär. Och bara om jag står precis framför och matar på med godis som vore jag en enarmad bandit gone julafton.

Medan jag pratade i telefon ikväll så passade jag på att belöna det faktum att hon stod still framför mig nån sekund eller två. Sen vände jag mig om och gick ut ur rummet för att hämta lite mer godis. Kommer tillbaka och Huh? Va? Jo, Snigel står kvar. På riktigt. Och nej, jag har inte skurat golvet med klister. Faktiskt inte.

Kvar står hon hursomhelst.

Sen var jag ju såklart tvungen att "take it on the road" och se om det kunde hända igen. Och visst gjorde det det. Flera gånger. Hon står. Still. Även om jag lämnar rummet. Pausknapp hittat. Otroligt!

Tror ni mig inte så hittar ni beviset här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar