söndag 28 februari 2016

raskt vred nacken av den

När man vaknar upprepade gånger om nattekvisten för att bokstavligen hosta upp en hårboll, trassla ut pälsstrån som fastnat mellan tänderna, knyta loss ännu mer päls som slagit råbandsknopar kring ögonfransarna samtidigt som man desperat försöker kväva ett nysningsanfall av värsta sort för att inte väcka hela grannskapet. Det är när man vaknar då som man verkligen börjar fundera. Fundera på om det verkligen är helt normalt att blanda i kattmalt i sin frukostfil för att förebygga nattliga hårbollskräkanfall. Är det verkligen normalt att den frysta matlådan man stoppade in i mikron plötsligt säger poff och börjar ryka eftersom man visst råkat elda upp en hel drös med päls som inte alls, enligt instruktionsboken, bör petas in i en mikrovågsugn. Man undrar även om det är normalt att behöva ta fram rakhyveln för att hitta en plats att sitta i soffan.

Något som också funderas på är den grad av potentiell livsfarlighet jag är tvungen att utsätta mig för på daglig basis. Det är nämligen så att jag sedan 2 veckors tid är tvungen att låta dammsugaren stå framme. Mitt på golvet i princip. För att snabbt som bara ögat kunna suga upp dessa rackarns deserterande pälstussar. Och som tidigare nämnt så är jag och dammsugare på lösdrift på vardagsrumsgolv ingen som helst bra kombination. Har man en gång ramlat på en dammsugare och knäckt ett gäng revben, ja, då har man liksom lite sådär extra mycket respekt för deras närvaro som så. Ja alltså, det var mina revben som knäcktes. Dammsugaren klarade sig men jag är inte helt övertygad om att den förlåtit min ohyggliga integritetskränkning, alltså håller jag mig liksom lite på min vakt. Jag gör faktiskt det. Och jag brukar vara väldigt noga med att aldrig närma mig den utan förvarning. Nej, ett litet försiktigt ryck i sladden för att meddela att det liksom är dags och för att stävja alla möjliga eventuella utfall i ren överraskning så där som ju faktiskt hände en gång.

Men just nu är jag sådär nödvändigt rackarns tvungen att minst nitton gånger per dag dra över golv, möbler, väggar och tak med dammsugaren. Av ren självbevarelsedrift. Annars kvävs jag snart av all förbaskad päls. Alternativt  hoppar från balkongen eller eldar upp hela skiten. För det här. Det här är baskemig helt jäkla vedervärdigt. Och löjligt. Ypperligt larvigt löjligt. Har systrarna liksom inte tänkt att behålla någon som helst päls alls? Planerar de nakenbad på Sergels torg eller är det något annat häftigt event jag missat? Har päls blivit ute även på pälsdjur? Är det någon form av propaganda? Utpressning? Två dagar till av det här och jag ger dem precis exakt vad som helst!

Dagens skörd efter 8 minuters sammanlagd borstning av två nästintill nakna damer. Vart tusan kommer alltifrån?

För den som lite nervöst och oroligt undrar om jag släppt den där prylen lös i området så kan jag snabbt lugna er och meddela att jag raskt vred nacken av den och efter tips från coachen så rullade jag den även i salt och eldade upp den. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar