torsdag 18 februari 2016

Efter gårdagens kalabalik...

Efter gårdagens kalabalik, kaos och panik så kände vi att vi behövde en något lugnare dag idag. Alltså började vi morgonen med att  åka ut till Therese och hundgänget för lite gofrukost och trädgårdslek i den nyfallna snön.

Redan efter sisådär två frukosttuggor och en halv kopp kaffe så hade vi tröttnat på att ta det lugnt och kände oss istället lite sådär hittepåiga. Alltså bestämde vi oss för att hitta på lite kickbike och lite skidåkning. Vädret var liksom inte riktigt rätt för någon av aktiviteterna. Lite för mycket tung, kladdig kramsnö för kickbike och ja, lite för lite och lite för tung och kladdig kramsnö för skidåkning. Men vad gör liksom det. Vi var ju på hittepåhumör och att ta det lugnt och försiktigt var liksom knappt kul en endaste halv kaffekopp.

Jag och tjejerna plockade fram kickbiken. Det var liksom alldeles alldeles på tok för länge sen. Så länge sen att ingen av oss knappt kommer ihåg åt vilket håll den ska rulla liksom. Therese och Ossa gav sig i kast med skid/sirapstramps-åkning.

Tungt var det. Så in i bänken. Men Lus och Snigel jobbade på bättre än vad de någonsin gjort innan. De där två har tidigare haft en tendens att helst springa baklänges och hålla koll på vad jag flåsar om. Fisken, som tidigare varit riktigt fokuserad och legat på väldigt fint framåt var hel inne i sin Tut. Hade hon den i munnen så flamsade hon mest runt och tutade för sig själv och var inte någon vidare draghjälp. Hade jag tuten i fickan så rullade hela ekipaget liksom baklänges eftersom Fisken gav sig på tutjakt i eh min ficka. Lämnade vi kvar tuten på tomten så var hon oerhört bekymrad över det och enda gången hon låg på riktigt riktigt bra var när vi var på väg tillbaka mot tuten. Då fick jag nästan hålla fast mig i styret med tänderna. Så nästa gång blir det metspö med Tut på dinglandes nån meter framför Fisksnoken. Det tror jag alldeles bestämt. Knappa 4 km var ungefär det vi orkade sega oss igenom. Men med tanke på att det var minst ett drygt halvår sen vi senast så mycket som tittade på kickbiken och att jag har kondition som en amöba med dubbelsidig lunginflammation så är jag väldigt nöjd med vår mikroprestation.

Vi avslutade med lek, bollkastning och lite träning innan vi gav oss hem för att avlida en sväng i soffan innan det är dags för jobb.







































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar