måndag 15 februari 2016

Imorgon kanske jag ska ta och köpa mig en trisslott ändå...

Jag är långt ifrån en turlig människa. Faktum är att jag till och med är ganska så himlans oturlig av mig. Och klantig. Japp. Men det är en annan historia som inte alls hör hit. Men oturlig. Jajamensan. Följaktligen har jag sällan heller någon vidare tur när det kommer till spel eller tävling. Inte ens Monopol är på min sida av turen och att spela saker så som kubb eller minigolf ska vi liksom inte ens tala om. Visserligen vann jag faktiskt 500 kronor på Bingolotto för ganska så precis 27 år sedan men sen dess tror jag inte ens att jag lyckats skrapa fram en gratis trisslott. Dessutom tror jag att det faktiskt var min brors lott jag satt och Bingoduttade på. Så tur. Nej. Det är helt enkelt inte riktigt min grej. Otur däremot. Ja, det är lite av mitt specialområde.

Så döm om min förvåning när jag idag fick veta att jag faktiskt vunnit en tävling. Dessutom en tävling jag hemskt gärna ville vinna eftersom vinsten var något jag faktiskt gått och velat köpa ganska så väldans länge men andra nödvändigheter så som hundgodis, tuggben och extra tutar kom liksom emellan.

Så inom ett alldeles litet strax blir jag en ypperligt nöjd ägare till ett par tjusiga active stretch pants. Den som gissar rätt på den oerhört svåra frågan gällande vilken färg jag valt får en alldeles egen burk med Snigelslempussar!

Imorgon kanske jag ska ta och köpa mig en trisslott ändå...




Jackan köpte jag i höstas och är så fantastiskt galet nöjd med den. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar