lördag 25 november 2017

Ömsom vin, allra mest slaskigt avslaget murket brunnsvatten

Som ännu ett led i allt som hänt så får jag väl komma med en lite agilityuppdatering!

Ömsom vin, allra mest slaskigt avslaget murket brunnsvatten. Faktiskt.

Men för att lyfta fram årgångsvinet så kan jag i alla fall meddela att Lushund numera är klass 2 hund på heltid. I klass 2 har hon förutom de sedvanliga springaruntochmorrskällaochvägraslalom-diskarna tagit en första plats med pinne i hopp och en första plats med pinne i agility. När whippethjärnan håller ihop är hon faktiskt rätt oslagbar den lilla Lusen. Snabb som vinden liksom.

Snigel då? Tja. Väldigt mycket disk. Självklart liksom. Men hon debuterade i Hoppklass 3 i augusti och har faktiskt på ett fåtal tävlingar tagit 3 SM pinnar i hopp.
Vi. Nä. Inte Vi. Jag. Faktiskt bara Jag. För Snigelprylen verkar ha helt andra prioriteringar här. JAG har kämpat som en gnu med magomvridning för att lyckas ta de där sista pinnarna i agilityklass 2. Pinne nummer två trillade in i Österåker i september och den sista agilitypinnen knep vi på Gotland i oktober. Därmed debuterade vi som klass 3 ekipage på heltid på Novemberrusket i Vårgårda där vi självfallet gjorde bort oss så som bara vi kan. Och inte en enda kontaktfält nuddades. Hepp.





2 kommentarer:

  1. Först av allt, tråkigt att Fisken har flyttat. Skönt dock att hon mår bättre och inte är stressad! Hoppas du kan få många Fiskpussar även i framtiden.

    Sen, jag bara älskar din blogg! Det är så skönt att läsa dina beskrivningar hur ni tar er runt bland allt ni gör! Hur ni lyckas och hur ni inte lyckas, allt i en underbar blandning av tokerier och kärlek! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla snälla du! Jag blev jätteglad av din fina kommentar!

      Radera