måndag 16 mars 2015

Utan underställ i mars

Ibland inser man att man glömt att lära hundar viktiga saker. Närmare bestämt livsviktiga saker. Särskilt när det är mars månad, minusgrader och nästan mitt i natten och man glömt att ta på sig understället.

Livsviktiga saker som jag nu bittert inser att jag borde lärt hundarna är saker som att till exempel kunna öppna dörrar. Gärna balkongdörrar. Helst gammelmodiga sådana med låshasp. Ja, helst sådana borde jag ha lärt dem att öppna. För det hade varit ytterst andvändbart precis just nu tänker jag. Eftersom jag glömde mitt underställ, det är mitt i natten, minusgrader och mars månad. Så precis just nu hade det varit suveränt bra om hundarna faktist hade kunnat öppna balkongdörren. Det hade det verkligen varit. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar