söndag 6 oktober 2013

Således misstänker jag fortfarande dem båda

Jag måste nog ta och se över mina sovrutiner. Jag måste nog verkligen ta och göra detta. Antingen måste jag sluta sova som en klubbad säl eller så får jag börja sova i dykardräkt. Eller i ett plasttält. Eller presenning. För att vakna upp i en säng, under ett täcke och känna hur det bokstavligen plaskar både över och under vaderna var verkligen ingen speciellt trevlig upplevelse. Speciellt inte när jag hade tänkt ta sovmorgon. Speciellt inte när jag för en gångs skull vaknar av mig själv och inte av en Lustass i ögat. Eftersom båda två sov som små grisar. Men plaskade runt vaderna gjorde det. Vilket väldigt snabbt gjorde mig väldigt osovmorgonsugen. Istället blev jag väldigt snabbt jättevaken.

Någon. Vem låter jag vara osagt. Eftersom jag saknar bevis för att avföra någon från listan över misstänkta. Någon. Någon har under nattens gång kissat på mitt täcke. Över mina ben. Kissat en hel flod. Eller ett halvt Niagarafall. Eller en smärre ocean. Någon har dessutom inte haft den goda smaken att väcka mig. Någon skulle eventuellt kunna vara en liten 12 veckors Snigel med en fenomenalt överaktiv jättejättestor blåsa. Det är inte alls speciellt osannolikt att det är den som är Någon. Men denna någon skulle ju möjligens även kunna vara en LusHund som istället har världens allra minstaste blåsa. Jag vet inte. Jag tror. Men det är inte samma sak som att veta. Således misstänker jag fortfarande dem båda. Och funderar på att hälla en kanna vatten i deras Biabädd. Bara för att.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar