söndag 23 augusti 2015

Ruttna gäddor och familjefotografering

Nånstans hade jag väl råkat nämna för Tant P att vi önskade en ny familjefotografering, nu när vi liksom gått och blivit fler än sist så att säga. Men jag var kanske inte riktigt helt förberedd och sånt där på när nämnda fotografering skulle börja skulle man väl kanske kunna påstå. Inte heller hade jag väl trott att hon skulle ta mig så innerligt bokstavligt när jag sa att jag ville ha bilder som liksom visade hur vi är på riktigt. Det hade jag liksom inte heller räknat med. Inte heller hade jag räknat med att jag skulle behöva vara fullt så avklädd och fullt så eh öh valkig heller. Inte heller hade jag trott att jag faktiskt skulle lägga upp en sån bild offentligt heller för den delen. Men jag måste. Jag måste eftersom jag har sällan sett en bild på oss fyra som får mig att vika mig så fullkomligt dubbel av asgarv att jag behöver hjälp för att komma upp i upprätt läge igen. För full effekt, studera Lus och Snigels min i närbild.

Kan nämnas att det som försiggår på bilden är inte annat än ett påtvingat tvångsdopp av hela familjen eftersom samtliga tre tyckte det var en utomordentligt bra idé att både rulla sig i/på/över/under samt äta upp en rutten gädda på en dryg halvmeter. Därav tvångsdopp. Ytterst nödvändigt att blötlägga djur en kvart eller två eftersom jag inte kände att det var djurvälfärdsmässigt rätt att annars behöva knyta fast dem ovanpå bilens takräcke vid hemfärd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar