lördag 29 augusti 2015

Hundprylar säljes!

Efter en ytterst välbehövlig omgång i garderoben, byrån, förrådet, klädkammaren samt av den där lilla bortglömda lådan längst in under sängen så kan vi konstatera att vi har en hel drös hundsaker vi faktiskt inte använder längre. Inte för att det inte är bra saker, tvärtom. Inte för att det är saker som på något vis är trasiga eller i taskigt skick, tvärtom. Men vi har helt enkelt ganska så på tok för mycket hundprylar. Alternativt på tok för tjocka hundar. Alternativt på tok för få hundar. För så skulle det ju absolut kunna vara.

Summan av det hela är att tjejerna har en hel hög med saker de gärna skulle vilja sälja för att dryga ut sin knapra veckopeng. Och som den världsbästa matte jag är så har jag såklart lovat dem att hjälpa till med det däringa datoranvändandet. Det är nämligen tämligen svårt att skriva på ett pytte litet tangentbord när man besitter inte bara en, men två extra sporrar och en himlans massa andra tår.

Att jag sedan hörde att de viskade om vad de skulle göra för alla sina pengar och jag lyckades uppfatta ord så som "ponny", "balkong" och "dromedar" väljer jag att för mitt arma hjärtas skull inte låtsas om. Istället tar jag ett glas vin till och hjälper till med annonserandet.

Så - hundsaker säljes! Tjejerna får lov att låna mitt Swish  alternativt bankkonto (och jag lovar att pengarna hamnar i rätta tassar sen). Allt kan skickas om så skulle önskas.

Skulle någon vara intresserad av något eller kanske ha en liten fundering gällande storlek, färg, skick, vattentemperaturen i Reykjavik eller hur länge en bananfluga är dräktig - skicka iväg ett mail på sara.edsler(a)gmail.com alternativt dra iväg ett pm på facebook!


RESERVERAD Klövjeväska, HÖÖKS, Storlek S, använd 1 gg, 100 kr



Hurtta Active Harness, strl 45-60 cm, sparsamt använd, 200 kr



Amoken sele ROSA finns kvar, strl XXS, 250 kr 





Halvstryp från Din Design Hundhalsband, 29 cm när åtdraget, 36 cm när öppet - i princip oanvänt. 
100 kr



Focus selar från Morrhåret Hundsport - Funkar precis som och ser ut som en VGW sele med skillnaden att den är fodrad i mjukt skinn och sitter mer ergonomiskt. Har funkat strålande, men numera sköter sig muppungarna ganska bra i kopplet så de blir inte använda längre. Storlek 1 225 kr (har suttit som en smäck på Lus som haft XS på vgw), Storlek 2 - 250 kr (passar finfint på Snigel som haft S i vgw), Modifierad storlek 3 - 250 kr (Tog mig friheten att korta av bandet då Fiskpinnen hamnar precis mellan strl S och M på VGW. Nu är den som minst 60 cm och som störst 64 cm). Reglerbara även fram, precis som VGW

Tyvärr är storlekstabellen på hemsidan något missvisande. Jag beställde strolek 1 till Fixa baserat på den.... vi kan väl säga som så att det såg ut som om någon försökt peta ner en julgris i en knästrumpa. Så mät era hundar (bakom frambenen) och maila mig om ni är intresserade så mäter jag om och mäter rätt och så vidare. 

Hur som haver, tokbra selar! För att inte nämna snygga som tusan!



Hurtta halvstryp, Hallon, strl 40 cm (vilket innebär att det är 30 som stängt, och 40 cm som öppet). Lusgnagd ettikett på insidan. Hon åt helt enkelt upp sitt telefonnummer. Det var visst lättare att komma ihåg då. 80 kr. 



Rancherkoppel i nubuck från Jokke, 14 mm brett, 180 cm långt, mkt sparsamt använt, i mkt fint skick (men omöjligt att fota). 150 kr


Citykoppel från Rukka, smalt koppel som går att korta av eller förlänga. Lila. Oanvänt.
 40 kr



Halvstryp Gustaf & Evita, 26 cm stängt, 34 cm öppet. 60 kr 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar