lördag 16 november 2013

Jättesöta små kanelbulleöron?

Hoppsan! Vi har visst haft en liten incident här hemma. En incident som involverar ett par öron, en valpusling och vad som måste vara väldigt konstiga sovställningar.

Härom morgonen vaknade jag nämligen och höll på att få ett öga utpetat av Snigels ena öra. Ett öra som stod som en flaggstång rakt upp från huvudet. Så rakt upp att en ståtlig schäfer skulle bli gredelin av avund. Eller blind av utpetningsfaktorn. Dramatiskt skulle det hursomhelst vara. Från en dag till en annan hade Snigel helt enkelt hissat ett segel. Ett stort sådant.

Lite fundersam till hur detta gått till blev jag allt, men sedan kom jag såklart på att Snigel ju sover som en fladdermus - alltså upp och ner. Så jag bestämde mig att det bästa sättet att hala ner seglet och rädda den stundande katastrofen ju självfallet måste vara att låta henne sova åt motsatt håll. Alltså inte upp och ner. Utan ner och upp. För då måste ju örat liksom ramla ner igen. Eller hur?

Sagt och gjort.

Vaknar dagen efter och båda öronen ligger alldeles jätte fint ner som de ska. Tjohooho på den säger jag bara. Vilken tur att jag är så himlans finurlig att jag lyckas finurla ut sådana här smartheter. Verkligen.

När jag vaknade imorse fick jag däremot helt plötsligt båda ögonen utpetade. Utpetade utav de två mest ståtliga schäferöron jag någonsin sett. Ståtliga gigantiska ståöron som orubbligen stod rakt upp på det lilla Snigelhuvudet, oavsett hur mycket jag blåste på dem eller vände henne ner och upp.

Katastrofen är alltså tydligen ett faktum här. Berger öron ska tydligen inte alls stå upp och se ut som schäfer öron. Inte alls. Alltså måste man visst göra något åt detta.

Som alldeles jätte grön på det här med öron och tejpande, limmande och fixande så känner jag att detta kan bli en alldeles fantastiskt spännande upplevelse. Jag har redan massvis med bra idéer på hur Snigelöron skulle kunna se ut. Vad sägs om våffelstrutar? Vinbärssnäckor? Eller jättesöta små kanelbulleöron?

Det här ska verkligen, sanna mina ord, blir riktigt tokspännande. Vilken tur att jag känner mig väldans kreativ en dag som denna! Så nu ska jag fatta textillimtuben i ena tassen och valpen i den andra och fiffilura till ett par finfina öron!










1 kommentar: