tisdag 19 februari 2013

Den låter!

Önska är ju vanligtvis en väldigt tyst hund av sig. Skäller ytterst sällan (och då blir det mest ett par larviga "möff" samtidigt som hon klättrar upp i mitt knä), alternativt att hon gnäller när hon är ensam i hundrummet på jobbet (yes, hon har lite separationsångest där fortfarande men inte alls som tidigare) och nån gång ibland kommer det det mest fantastiska "mröööööööö" man kan tänka sig. Det dyker bara upp när hon är extra glad att se någon eller extra uppspelt. Men i träning har hon i princip alltid varit tyst. Kanske har hon undsluppit sig ett lite ynkligtgnäll av frustration nån gång ibland men inget annat. Tills idag!

Det här med att backa verkar vara ganska så kul enligt fröken löken. Hon inte bara viftar med svansen utan hon låter... ordentligt! Till viss del tror jag nog att det så klart är lite frustration samt nån form av överslagshandling. Men jag tror även att hon är väldigt exalterad. Det enda andra moment som jag fått fram någon reaktion som påminner om det här är klossträning - och det älskar hon. Men jag tror "backa" smäller snäppet högre.  Men jag har aldrig sett henne bete sig såhär när vi tränat innan. Och jag måste erkänna att det är hysteriskt roligt.

http://www.youtube.com/watch?v=CtzgbtHPe7Y&feature=youtube_gdata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar