torsdag 28 juli 2016

krånglat in skiten i micron och kört den på full effekt

Den där magiska kontaktfältsbågen ni vet? Den där magiska bågen som fick Snigel att sätta tårframkallande fina kontaktfält häromdagen? Ni vet just den va?

Just den kan eller inte kan möjligens eventuellt råka att alldeles strax hamna på tippen. Alternativt så kan eller inte kan matten återfinnas i ett dike ute i obygden med nämnda båge hårt virad kring halsen. Eller möjligens bli åtalad för försök till mordbrand efter att ha krånglat in skiten i micron och kört den på full effekt en vända bara för att jag vill slippa se båghelvetet igen och inte hittar något bättre ställe att göra av med den på. Just saying.

Den magiska kontaktfältsbågen visade sig visserligen ha magiska egenskaper. Så pass magiska att Snigelprylen lyckades hoppa nästintill vartenda kontaktfält utan att vare sig hoppa över själva bågen eller lätta mer än elva centimeter från marken. Så pass magisk visade den sig vara. Istället för att höjdhoppa sig över fälten lärde hon sig snabbt att länga ut hela sig själv likt en välsvarvad pil och genom att skjuta ifrån med tårna och fladdra ett extra varv med tungan så tog hon sig graciöst över hela jäkla fältet i ett swish.  Den visar sig fortfarande ha tårframkallande kvalitéer och sånt där. Bara av en helt annan karaktär än vad jag hade hoppats på. Vredestårar. Tårar av djup frustrtaion och jag börjar sakta men säkert inse att vi aldrig någonsin igen kommer att ta oss igenom en agilitybana.

Därför surfade jag raskt in på nätet och anmälde mig till Knyppling för nybörjare samt  5 HP Kastrullpolering, distansutbildning.  Får nån jäkla hobby måste jag ju ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar