onsdag 29 juni 2016

Kallad till krismöte...

Igår började jag på nytt jobb. Igår började hundarna på nytt dagis. Närmare bestämt temporär tvångsinackordering hos bästa gudmor (som numera även är min kollega). Idag fick jag detta meddelande. Behöver jag säga mer? 

Jag ser tyvärr inget annat val än att kalla till ett extrainsatt föräldrarmöte för att gemensamt gå över vilka regler som gäller på dagis! Kvällens agenda: 1) Det är inte okey att hoppa ut genom fönstret och vara lös själv i x antal timmar. 2) Det är inte okey att låsa in sig själv i vardagsrummet. 3) Det är inte okey att vråla i panik över att du själv har satt dig i den situationen, se punkt 2. 3) Det är inte okey att gemensamt jaga katten runt en buske (det höll dom visserligen sysselsatta ett tag). 4) Det är inte okey att kollektivt plocka på sig sjuhundratrettonmiljoner gröna frön i pälsen (det höll visserligen mig sysselsatt ett tag). 5) Det är inte okey att kräva middagsservering kl 14.43 när restaurangen tidigast öppnar kl 17. 6) Det är inte okey att äta dom andras bajs. 7). Det är inte okey att sno leksaker från dom andra barnen. Under mötet kommer det bjudas på kaffe och fika. Det kommer också finnas avsatt tid för övriga frågor och synpunkter. Väl mött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar